ارتودنسی متحرک هزینه و قیمت ارتودنسی متحرک فک بالا و فک پایین سال ۹۸ , فیلم ارتودنسی متحرک , انواع پلاک های ارتودنسی متحرک , مدت زمان ارتودنسی متحرک در سنین بالا : همان گونه که می دانید زیبایی برای همه ی ما انسانها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ،و در چهره افراد هم زیبایی اعضای مختلف صورت می تواند زیبایی کلی را برای چهره فرد به ارمغان بیاورد ،در این بین داشتن لبخندی زیبا و خوشایند ،می تواند زیبایی را چند برابرکند.و چون اعتماد به نفس فرد بالا می رود لذا از نظر اجتماعی و عاطفی موفقیت های بیشتری را نصیب فرد می کند ،زیرا داشتن دندان ها و لبخند زیبای دارای نقش مهمی در جذابیت و زیبایی افراد می باشند.تعدادی از افراد با مشکل کجی و نامنظمی دندان های خود مواجه می باشند ،چون این افراد دارای فک نامناسبی می باشند ،بنابراین دندان های آن ها در جای خود قرار نگرفته اند ،کجی و نامنظمی دندان ها هم باعث ظاهری نامطلوب در زمان خندیدن می شود و هم بیمار را در جویدن و گاز گرفتن غذا هم ،با مشکل مواجه می کند.

قیمت پلاک کروم کبالت

هزینه دندان مصنوعی در سال ۹۹ (پارسیل کروم آکریلیک دو طرفه هر فک)۲,۳۰۰,۰۰۰ – ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت پلاک کروم کبالت در سال 99

 

پلاک کروم کبالت با نام دندان مصنوعی کبالت و کروم نیز شناخته میشود. در واقع این دندان مصنوعی همان پروتز دندان پارسیل یا ناکامل است. زمانی که شخصی تنها چند دندان خود را در بخش خلفی از دست داده باشد میتواند با کمک پروتز پارسیل جای خالی دندان های خود را پر کند. در واقع از این پلاک برای پر کردن جای دندان های آسیاب استفاده میشود. دندان مصنوعی کروم کبالت همانطور که از نامش پیداست از جنس فلزاتی مانند کروم و کبالت یا ترکیبی از آن ها است. هزینه و قیمت دندان مصنوعی پارسیل از یک دست دندان کامل کمتر است.

پلاک ارتودنسی متحرک پایه‌ای از جنس آکریلیک و اجزائی از جنس استیل ضدزنگ دارد که تجهیزات ارتودنسی را محکم روی دندان نگه می‌دارد. برای این که دندان‌ها به سمت دلخواه حرکت کند، متخصص در طول درمان این فنرهای استیل را کج می‌کند و شکل‌شان را تغییر می‌دهد تا فعال شوند، همان‌طور که فنرها به شکل اولیه‌شان برمی‌گردند، دندان‌های نامرتب و بی‌نظم را نیز همراه با خود رو به جلو می‌رانند یا به عقب فشار می‌دهند. بریس متحرک بیشتر برای مرتب کردن دندان‌های بالا به کار برده می‌شود، چرا که قابلیت‌های پلاک متحرک ارتودنسی در مقایسه با دیگر انواع بریس نسبتاً محدود است.

 

هنگامی که بریس های فلزی دندان از دهان خارج می شوند، مرحله نگهداری و حفظ نتایج درمان آغاز می گردد. این مرحله حداقل برای ۱۲ ماه ادامه پیدا می کند. نتایج نهایی روش های درمان ارتودنسی بستگی به استفاده مناسب از پلاک های ارتودنسی متحرک دارد و استفاده منظم و مناسب از این پلاک ها می تواند حفظ این نتایج را برای مدت طولانی تر امکان پذیر نماید.

بدون انجام این کار، دندان ها پس از درمان از موقعیت اولیه خود حرکت کرده، کشیدن دندان اضافی بی نتیجه مانده و نتایج درمان به تدریج از بین می رود. در واقع رعایت بهداشت دهان و دندان در ارتودنسی و مراقبت های ارتودنسی بعد از انجام آن با بریس های فلزی دندان بسیار اهمیت دارد.

اولین مرحله‌ی مهم در انجام درمان ارتودنسی با بریس های فلزی ، مشخص کردن کارهایی است که باید انجام شوند.

در بسیاری از موارد دندان‌ها برای باز کردن جای دندان‌های دیگر کشیده می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، زمانی که در فک بالا و پایین جای کافی برای همه‌ی دندان‌های رشد کرده وجود نداشته باشد، فضای کافی برای مرتب کردن این دندان‌ها در اختیار نخواهد بود. یک راه‌حل رایج، کشیدن دندان در ارتودنسی برای فراهم کردن فضای مناسب به‌منظور مرتب کردن دندان‌های دیگر می‌باشد.

همچنین درصورتی‌که یکی از دندان‌های جلویی در حال تغییر موقعیت به حالت مناسب بوده و فضای کافی نیز در اختیار داشته باشد، باید این فضا به‌گونه‌ای حفظ شود تا دندان دیگری نتواند جای آن را پر کند. هیچ سنی برای شروع درمان ارتودنسی دیر نیست.

ارتودنسی فقط مختص کودکان و نوجوانان نیست و هر فردی در هر سنی می‌تواند از مزیت داشتن دندان‌هایی صاف و مرتب و لبخندی زیبا برخوردار شود. از هر پنج بیمار ارتودنسی یک نفر بزرگسال است.

اگر دندان‌هایتان نامرتب است یا اختلال بایت دارید و دندان‌ها به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرد، از متخصص درباره مناسب بودن درمان ارتودنسی در سن بالا سوال کنید. بسیاری از دلایل ضروری بودن ارتودنسی بزرگسالان و کودکان یکسان است.

بسیاری از بزرگسالان در دوران کودکی با مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها مواجه بوده‌اند، اما تا رسیدن به این سن نتوانسته‌اند این اختلال‌ها را اصلاح کنند. عده دیگری نیز در دوران کودکی ارتودنسی کرده‌اند، اما لازم است باز هم تحت درمان قرار بگیرند تا از عود کردن مشکل جلوگیری شود و ناراحتی‌هایی اصلاح شود که درمان آن‌ها در سن پایین به دلیل وجود بعضی محدودیت‌ها ممکن نبوده است.

 



بوی جوی مولیان دندان ,ارتودنسی ,پلاک ,درمان ,متحرک ,کروم ,ارتودنسی متحرک ,دندان مصنوعی ,درمان ارتودنسی ,کروم کبالت ,پلاک کروم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ندای مادر شـــب وصــــالم آرزوســـــــت فروش کیت فلزیاب آموزش برنامه نویسی رایگان باران... پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فروشگاه عینک آفتابی ریبن من | گارانتی عدم رضایت 10 روزه دکتر میلاد تهرانی|مشاوره خانواده|مشاوره زناشویی|مشاوره جنسی